به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پیام آزادگان: نظر به نیاز وبهره برداری در برنامه های ستاد مرکزی راهیان نور کشور ، خواهشمند است فهرست راویان دوران 8 سال دفاع مقدس که مسلط به زبان های انگلیسی و عربی  می باشند را به این ستاد ارسال فرمائید.

 لذا از آزادگان سرافرازی که مایل به همکاری هستند دعوت می گردد با تماس با موسسه فرهنگی پیام آزادگان

با شماه تماس : 02188895800 ویا ایمیل :   mfpa.ir@gmail.comآدرس ایمیل جهت جلوگیری از رباتهای هرزنامه محافظت شده اند، جهت مشاهده آنها شما نیاز به فعال ساختن جاوا اسکریپت دارید 
و همچنین در نوشتن دیدگاه همین خبر با درج مشخصات کامل و شماره تماس خود اعلام آمادگی نمایند

 

 

نوشته شده در سه شنبه 1 مرداد 1392برچسب:راهیان نور ,ساعت 9:26 توسط بمانی| |

به مناسبت ایام با سعادت اعیاد شعبانیه و گرامیداشت ولادت با سعادت حضرت اباالفضل العباس و روز جانباز مراسم با شکوهی توسط شرکت پتروشیمی بندر امام (ره) با حضور آزادگان این شرکت و امام جمعه محترم، فرماندار ،مدیر کل بنیاد شهید استان و جانشین موسسه پیام آزادگان برگزار شد.در این مراسم از کتاب سه جلدی که حاوی خاطرات 20 نفر از آزادگان شاغل در پتروشیمی بندر امام (ره) بود رونمایی شد و به آزادگان سرافرازی که خاطرات خود را در این کتابها به رشته تحریر در آورده بودند هدایایی تقدیم شد و از آنان تجلیل بعمل آمد

نوشته شده در شنبه 8 تير 1392برچسب:موصل,ساعت 12:19 توسط بمانی| |

مدیر خانه سرود انقلاب اسلامی از رونمایی سرود «آزادگان» در هشتم خرداد ماه در حوزه هنری تهران خبر داد.

 

به گزارش راسخون به نقل از فارس ، «حسین دلاوری» مدیر خانه سرود انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار موسیقی فارس، اظهار داشت: سرود «آزادگان» از ساخته‌های جدید خانه سرود انقلاب اسلامی، هشتم خرداد ماه طی مراسمی در تالار اندیشه حوزه هنری تهران رونمایی می‌شود.

وی افزود: این مراسم به مناسبت نزدیک شدن به سالروز درگذشت سید آزادگان حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی برپا می‌شود. خانه سرود انقلاب اسلامی با حضور آزادگان سرفراز به اجرای سرود آزادگان و ولایت خواهد پرداخت.

دلاوری تصریح کرد: خانه سرود انقلاب اسلامی تلاش می‌کند تا در سال جدید سرودهای انقلابی با موضوع ایثار و شهادت، دفاع مقدس و سرودهای مناسبتی و سرودهای دهه فجر را در همان مکان و فضای اولیه که ارایه شده است را رونمایی کند.

نوشته شده در شنبه 11 خرداد 1392برچسب:آزادگان,ساعت 8:40 توسط بمانی| |

انتشارات پيام آزادگان در پنجمين سال شركت خويش در نمايشگاه كتاب، براي دومين بار ميزبان قدم‌هاي گرم رهبر تمام آزادگان و راست‌قامتان جهان بود. امسال نيز همانند سال 1390، رهبر انقلاب اسلامي با حضور پربركت‌شان در غرفة كوچك پيام آزادگان، روشني‌بخش چشمان تمامي آزادگان شد‌ه‌اند.

خانم مريم بيات (معاون بخش پژوهش مؤسسه پيام آزادگان) بعد از سلام و عرض خوش‌آمدگويي به مقام معظم رهبري (دامت ظله) تازه‌ترين كتاب چاپ شدة اين مؤسسه را به ايشان معرفي كردند و يادآور شدند كه اين كتاب داستان زندگي همان اسير نوجوان 13ساله‌اي است كه با خبرنگار هندي به دليل نداشتن حجاب مصاحبه نكرده است. وي همچنين به تناسب نامگذاري سال 1392 با عنوان «حماسه سياسي و حماسه اقتصادي» ظريف‌ترين نكتة اين كتاب را برگزيد و به جانشين والاي امام خميني(ره) عرضه داشت: «مهدي طحانيان در همان مصاحبة ماندگارش در واقع يك حماسة سياسي خلق كرده است.» و در توضيح اين موضوع ادامه داد: «حماسه سياسي زماني خلق شد كه نصيرا شارما (خبرنگار هندي) بحثي سياسي را مطرح كرد و سپس براي نشان دادن عدم اهميت امام خميني(ره) به اسرا گفت: امام خميني به اسرا گفته است كه اين بچه‌هاي اسير براي كشور ما نيستند و اصلاً اينها ايراني نيستند.

و مهدي با شجاعت تمام جوابشان را اينگونه داد: من كه مي‌دانم آقا اين حرف را نزده، اما اگر هم يك درصد چنين چيزي گفته باشند راست گفته‌اند،‌ چون ما ديگر بچه نيستيم. امام خوب مي‌دانست كه بچه به جبهه نفرستاده بلكه مرد فرستاده است... اگر هم گفته باشد او رهبر من است و هرچه او بگويد همان است».

خانم بيات همچنين بعد از معرفي پيام آزادگان و بخش انتشارات آن به آقاي حسيني (وزير ارشاد و فرهنگ اسلامي) خطاب به مقام معظم رهبري بيان داشت كه پيام آزادگان در صدد است كه خاكريز پنهان جنگ تحميلي را به مردم بشناساند.

و رهبر عظيم‌الشأن انقلاب اسلامي در پاسخ او فرمودند:

خاكريز پنهان، چه تعبير زيبايي! چقدر عالي، چقدر خوب.

و در پايان اين ديدار كوتاه اما پرشور يك جلد كتاب «سرباز كوچك امام» از طرف مؤسسه فرهنگي پيام آزادگان به عزيزترين يار امام منتظران(عج) تقديم شد.

«يارب اندر كنف ساية آن سرو روان گر من سوخته يكدم بنشينم چه شود»

اين كتاب را با تمام بي‌مقداري‌اش تقديم مي‌كنيم به عزيز جان، آن پير فرزانه و رهبر عزيزمان. باشد كه گوشه چشمي عنايت فرمايند و مقبول افتد.

 

 

نوشته شده در سه شنبه 17 ارديبهشت 1392برچسب:خاكريز "پنهان",ساعت 8:27 توسط بمانی| |

آزادة دلاور، مهدي طحانيان كوچك‌ترين سرباز و كم‌سن‌ترين قهرمان مقاومت در اردوگاه‌هاي بعثيون عراقي بود. او در هنگام اسير شدن و در رويارويي با دژخيمان بعثي همچون عدنان خيراله وزير دفاع و مردشماره دو عراق (در زمان صدام) حماسه‌اي جاودانه آفريد. در خرمشهر وقتي كه عدنان خيراله از او پرسيد، اينجا چه مي‌كني؟ در جواب او هيبت پوشالي او را خرد كرد و گفت:

شما در خرمشهر ما چه مي‌كنيد؟ اكنون بعد از سال‌ها،آزاده سرافراز، مهدي طحانيان در سنگر دفاع از ارزش‌هاي دفاع مقدس و فرهنگ مقاومت و ايثار، به روايتگري آن دوران سخت و طاقت‌فرساي اسارت پرداخته است و گنجينه‌هاي درون سينه را براي نسل امروز و نسل‌هاي فردا به رشته تحرير درآورده است. تا جوانان برومند اين مرز و بوم بدانند كه راه و رسم شهادت و از جان‌گذشتگي كورشدني نيست و كتاب مثنوي مقاومت همچنان بر تارك تاريخ مي‌درخشد. بي‌شك مي‌توان اذعان كرد كتاب سرباز كوچك امام بعد از كتاب‌هاي داء و پايي كه جا ماند يكي از آثار نفيس و ماندگاري است كه حكايت مردان مردي را روايت مي‌كند كه آيندگان به آنان فخر و مباهات مي‌كنند. اين كتاب كه توسط انتشارات مؤسسه پيام آزادگان به چاپ رسيده و در نمايشگاه بين‌المللي كتاب سال 1392 در معرض عموم قرار خواهد گرفت. اين اثر شامل 350 ساعت مصاحبه با آزادگان عزيز و همچنين 30 ساعت مصاحبه اختصاصي با دوستان هم‌اردوگاه هی و فرماندهان و مطلعين مي‌باشد كه تحقيق و نگارش آن 4 سال به طول انجاميد و سركار خانم فاطمه دوست‌كامي نويسندگي آن را به عهده داشته است.

 

نوشته شده در شنبه 31 فروردين 1392برچسب:سرباز ,ساعت 8:53 توسط بمانی| |

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ظهر امروز (چهارشنبه) در آستانه 29 فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی در دیدار جمعی از فرماندهان، كاركنان منتخب و اعضاء پایگاههای بسیج شهركهای سازمانی و همچنین تعدادی از خانواده های ارتشیان، ارتش جمهوری اسلامی ایران را مایه افتخار و ارتشی مردمی، علمی، اعتقادی، دارای ابتكارات گوناگون و آزموده شده خواندند و با اشاره به غیر منطقی بودن جبهه استكبار به سركردگی امریكا، تأكید كردند: امروز، تمدن غرب بواسطه تناقض ها، بی منطقی ها، زورگویی ها و بی اعتنایی به اصول انسانی در معرض سقوط و سرنگونی قرار گرفته است.
فرمانده كل قوا در این دیدار در تشریح ویژگیهای منحصر بفرد ارتش جمهوری اسلامی ایران، به مردمی بودن ارتش اشاره كردند و افزودند: در نظام جمهوری اسلامی ایران، ارتش به دلیل فداكاری و مجاهدت و نه به دلیل زورگویی و قدرت، مورد تكریم مردم و دارای پشتوانه مردمی است.
حضرت آیت الله خامنه ای درخصوص علمی بودن ارتش خاطرنشان كردند: پیشرفتها و گستره كارهای علمی و پژوهشی نیروهای مسلح از جمله ارتش در زمینه صنایع دفاعی و الكترونیكی حیرت آور و غیرقابل مقایسه با قبل از انقلاب اسلامی و حتی سالهای اول انقلاب است.
ایشان تأكید كردند: همه این پیشرفتها در شرایطی به دست آمده است كه بدخواهان ملت ایران، در دادن كمترین امكانات بخل ورزیدند اما جوشش درونی استعدادهای جوانان و فرزندان این ملت، شگفتی آفرید.
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به ویژگی دینی و اعتقادی بودن ارتش، افزودند: انجام كار براساس احساس تكلیف و تعمیق روحیه دینی و انقلابی موجب شده است كه ارتش جمهوری اسلامی ایران به یك ارتش متعهد و پایبند به اعتقادات و ارزشها تبدیل شود.
حضرت آیت الله خامنه ای تأكید كردند: چنین ارتشی قطعاً در هر امتحانی سربلند بیرون خواهد آمد.
فرمانده كل قوا، آزموده بودن ارتش به دلیل حضور سرافرازانه در 8 سال دفاع مقدس را یكی دیگر از امتیازات ارتش برشمردند و خاطرنشان كردند: ارتش جمهوری اسلامی ایران در عملیات گوناگون در دوران دفاع مقدس نقشی برجسته داشت و كارهای بزرگی انجام داد.
رهبر انقلاب اسلامی خطاب به ارتشیان گفتند: به ارتشی بودن خود افتخار كنید و همت خود را، حفظ و تقویت این ویژگیهای ممتاز قرار دهید.
حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به رویكرد متفاوت نیروهای مسلح ایران در مقایسه با ارتش های دنیا، افزودند: ارتش، سپاه و بسیج یك فرهنگ و جهت گیری جدیدی را به دنیا عرضه كرده اند كه الگوی بدیعی در مقابل جهت گیری استعماری و سلطه گرانه بیشتر ارتشهای دنیا است.
ایشان در خصوص روحیه سلطه گری مجموعه های نظامیِ جبهه استكبار بویژه آمریكا، خاطر نشان كردند: این مجموعه های نظامی در هر جایی كه حضور پیدا میكنند مایه فساد اخلاقی و فشار بر مردم و كشتار آنان هستند.
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به ادعای آمریكاییها مبنی بر مخالفت با وسائل كشتار جمعی افزودند: بر خلاف این ادعا، هواپیماهای بدون سرنشین آمریكا، كودكان و زنان و مردم بیگناه افغانستان و پاكستان را قتل عام میكنند و تروریستهای مورد حمایتِ آشكار و پنهان آمریكا نیز در عراق و سوریه، مردم را می كشند.
حضرت آیت الله خامنه ای در تبیین تناقض گویی های آمریكا خاطر نشان كردند: آمریكا و دیگر مدعیان حقوق بشر در قبال كشتار مردم بیگناه پاكستان، افغانستان، عراق و سوریه سكوت میكنند اما بعد از چند انفجار در آمریكا ، همه دنیا را پر از جنجال میكنند.
ایشان تأكید كردند: جمهوری اسلامی ایران به پیروی از منطق اسلام با هرگونه انفجار و كشتار مردم بیگناه چه در بوستون آمریكا و چه در پاكستان، افغانستان، عراق و سوریه مخالف است و آنرا محكوم میكند.
ایشان افزودند: رفتار آمریكا و دیگر مدعیان حقوق بشر در قبال كشتار مردم بیگناه ، متناقض است و بر همین اساس معتقدیم كه آمریكا و جبهه مقابل جمهوری اسلامی ایران، غیر منطقی هستند.
رهبر انقلاب اسلامی خاطر نشان كردند: به دلیل این تناقض ها، بی منطقی ها، زورگویی ها و بی اعتنایی ها به اصول انسانی تمدن غرب در معرض سقوط و سرنگونی قرار گرفته است.
حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: این چگونه منطقی است كه اگر كودكان و زنان در افغانستان و پاكستان بوسیله آمریكاییها كشته شوند و در عراق و سوریه نیز تروریست های مورد حمایت آمریكا، غرب و صهیونیست ها، فاجعه آفرینی كنند، اشكالی نداشته باشد اما اگر انفجاری در آمریكا یا یك كشور غربی روی دهد، همه دنیا باید هزینه آن را بپردازند.
ایشان تأكید كردند: این روحیه و تفكر آمریكا و غرب كه خود را تافته جدا بافته از دیگران میدانند، عامل سرنگونی و زوال روزافزون آنهاست.
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به اندیشه های منطقی حاكم در نظام جمهوری اسلامی خاطر نشان كردند: این اندیشه های منطقی، پایه های یك تمدن عمیق و ماندگار است.
حضرت آیت الله خامنه ای در بخش دیگری از سخنان خود از فداكاریها، همدلی ها و همراهی های همسران، خانواده ها و فرزندان ارتشیان تجلیل كردند و افزودند: خانواده های محترم ارتشیان باید همواره به داشتن چنین مردانی احساس عزت و افتخار بكنند.
پیش از سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی ، امیر سرلشكر صالحی فرمانده كل ارتش گزارشی از توانایی ها و آمادگی های ارتش جمهوری اسلامی ایران بیان كرد.
در ابتدای این دیدار تعدادی از جانبازان ارتش جمهوری اسلامی از نزدیك با رهبر معظم انقلاب دیدار كردند.

 

نوشته شده در شنبه 31 فروردين 1392برچسب:رهبر انقلاب,ساعت 8:47 توسط بمانی| |

موصل 2/به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پیام آزادگان اولین همایش مداحان به مناسبت ولادت باسعادت حضرت زهرا (س) در تاریخ پنجشنبه 12 اردیبهشت 1392 در شهر مقدس قم از ساعت 8:30 تا 4 بعد از ظهر برگزار می گردد.

 

ضمنا برای هماهنگی استقرار در مکان اسکان ومحل برگزاری همایش ، اعلام حضور مداحان عزیز دراین همایش ضروری می باشد. آخرین مهلت اعلام حضور 5 اردیبهشت 1392 می باشد

لذا از کلیه مداحان اهل بیت (علیهم السلام ) که در دوران اسارت و بعد از اسارت به کسوت نوکری و ذاکری اهل بیت مشغول هستند دعوت می شود برای اعلام حضور در این همایش با شماره تلفن 88807018 و 88807017 (تهران 021 ) تماس حاصل نمایند.

 

نوشته شده در شنبه 24 فروردين 1392برچسب:مداحان اهل بیت ,ساعت 9:15 توسط بمانی| |

آزادگان عزیز که بعد از عملیات والفجر 8 در اسفند 64 اسیر و هر مدت در کمپ 9 رمادی حضور داشته اند،چنانچه تمایل به حضور در گردهمائی مشهد مقدس در تاریخ 19 و 20 اردیبهشت 92 را دارند از طریق شماره پیامک 3000101170 و یا سایت موسسه پیام آزادگان"بادرج نام و شماره تماس "خود ، اعلام آمادگی نمایند.

روابط عمومی موسسه پیام آزادگان

نوشته شده در پنج شنبه 24 اسفند 1391برچسب:,ساعت 9:8 توسط بمانی| |

تقدیر رهبر انقلاب از زنان ورزشکاری که با حجاب و وقار در میدانهای جهانی ورزشی حاضر می‌شوند/ مغرور نشدن، مردمی و جوانمرد ماندن از جمله ویژگیهای لازم برای یک ورزشکار است

www.leader.ir


ادامه مطلب
نوشته شده در چهار شنبه 23 اسفند 1391برچسب:ورزش قهرمانی,ساعت 10:23 توسط بمانی| |

در این همایش با شکوه مداح دوران دفاع مقدس حاج صادق آهنگران ،جمع آزادگان را با نوای دلنشین خود مستفیض کرد. حاج صادق آهنگران به عنوان یادگار دوران دفاع مقدس چهره او برای همه رزمندگان آشنا است . او از مشک گفت وفا و از عباس گفت و صفا ، از کربلا گفت و حسین ، از علی اصغر گفت و در ذکر مرسیه متوصل به باب الحوائج آقا موسی بن جعفر شد.به چشمان نم ناک و اشک آلود آزادگان موسل 2 خیبر که نگاه می کردی عشق به ابا عبدالله موج می زد همه می گریستند اما برای عزیز زهرا حسین (ع) همه ناله می زدند برای مظلومیت باب الحوائج از نوحه های زمان جنگ گفت، نوحه ای که همه با آن آشنا هستند . " ای لشکر صاحب زمان آماده باش آماده باش"ذر این مراسم معنوی شاعران آزاده به سرودن اشعاری در وصف آقا امیر المومنین پرداختند و سپس یکی از آزادگانی که در دوران اسارت 15 سال بیشتر نداشت به نام اقای ضباح به ذکر خاطره پرداخت.

 

نوشته شده در یک شنبه 20 اسفند 1391برچسب:دومین همایش موصل 2,ساعت 15:30 توسط بمانی| |

دبیر همایش آزادگان موصل 2 خیبر برادر گرامی آقای درویش ، ضمن خیر مقدم به آزادگان ، مسئولین کشوری و لشکری ، و همچنین از همکاری و مساعدت موسسه فرهنگی پیام آزادگان جهت حمایت ها وپشتیبانی از این همایش قدردانی نمودند.

دبیر همایش همچنین از همکاری بدون چشم داشت مسئولین اردوگان شهید مسعودیان و ایجاد امکانات جهت برگزاری این همایش که در اختیار مسئولین برگزاری قرار داده بود تشکر نمودند.

همچنین از مهندس عباسی هم بابت همکاری های که با ستاد همایش داشتند تشکر و قدردانی کردند.

درویشی در ادامه به تشرح چگونگی اجرا و برنامه های این چند روز همایش پرداخت .

وی برنامه همایش را در روز ابتدایی همایش با مراسم افتتاحیه با بخش های مختلف و برگزاری نماز جماعت و نهار و بعد از ظهر دید و بازدید آزادگان و همچنین در ساعت 5 عصر بازدید از قرارگاه کربلا و اقامه نماز مغرب و عشاء و در ساعت 7 شب بازدید از نمایش و رزمایش دفاع مقدس و بعد از آن صرف شام و استراحت تشریح نمود.

دبیر همایش آزادگان موصل 2 خیبر در مورد برنامه های پیش بینی شده روز دوم همایش گفت : در روز دوم همایش با حرکت به سمت مناطق عملیاتی دفاع مقدس و در ادامه ورود به منطقه عملیاتی خیبر هور الحویزه ، نماز و صرف نهار در یادمان شهدای حویزه وهمچنین سخنرانی در محل یادمان شهدای حویزه خواهد بود .

همچنین در این همایش بازدید از منطقه یادبود شهید چمران در دهلاویه و اسکان و استراحت در اردوگاه شهید مسعودیان و اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء

در روز آخر این همایش مراسم های ویژه ای در اختتامیه همایش برای آزادگان در نظر گرفته شده است که ازجمله برپایی تله تئاتری که توسط آزادگان انجام می گردد .

نوشته شده در یک شنبه 20 اسفند 1391برچسب:دومین همایش موصل 2,,ساعت 15:20 توسط بمانی| |

 دبیر همایش آزادگان موصل 2 خیبر برادر گرامی آقای درویش ، ضمن خیر مقدم به آزادگان ، مسئولین کشوری و لشکری ، و همچنین از همکاری و مساعدت موسسه فرهنگی پیام آزادگان جهت حمایت ها وپشتیبانی از این همایش قدردانی نمودند.

دبیر همایش همچنین از همکاری بدون چشم داشت مسئولین اردوگان شهید مسعودیان و ایجاد امکانات جهت برگزاری این همایش که در اختیار مسئولین برگزاری قرار داده بود تشکر نمودند.

همچنین از مهندس عباسی هم بابت همکاری های که با ستاد همایش داشتند تشکر و قدردانی کردند.

درویشی در ادامه به تشرح چگونگی اجرا و برنامه های این چند روز همایش پرداخت .

وی برنامه همایش را در روز ابتدایی همایش با مراسم افتتاحیه با بخش های مختلف و برگزاری نماز جماعت و نهار و بعد از ظهر دید و بازدید آزادگان و همچنین در ساعت 5 عصر بازدید از قرارگاه کربلا و اقامه نماز مغرب و عشاء و در ساعت 7 شب بازدید از نمایش و رزمایش دفاع مقدس و بعد از آن صرف شام و استراحت تشریح نمود.

دبیر همایش آزادگان موصل 2 خیبر در مورد برنامه های پیش بینی شده روز دوم همایش گفت : در روز دوم همایش با حرکت به سمت مناطق عملیاتی دفاع مقدس و در ادامه ورود به منطقه عملیاتی خیبر هور الحویزه ، نماز و صرف نهار در یادمان شهدای هویزه وهمچنین سخنرانی در محل یادمان شهدای هویزه خواهد بود .

همچنین در این همایش بازدید از منطقه یادبود شهید چمران در دهلاویه و اسکان و استراحت در اردوگاه شهید مسعودیان و اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء

در روز آخر این همایش مراسم های ویژه ای در اختتامیه همایش برای آزادگان در نظر گرفته شده است که ازجمله برپایی تله تئاتری که توسط آزادگان انجام می گردد .

 

نوشته شده در یک شنبه 20 اسفند 1391برچسب:دومین همایش موصل 2,ساعت 15:13 توسط بمانی| |
 

س: لطفا خود را معرفی نموده و در مورد کمیته ترابری توضیحاتی را بفرمائید.

ج: بنده محسن لیاقت هستم و خدمت شما هستم

 س:مسئولیت شما در این همایش چیست؟

ج: بنده خادمی هستم که در واحد ترابری این همایش خدمت می کنم

س: توضیح دهید وظایف ترابری در این همایش چیست؟

ج:وظیفه کمیته ترابری تامین بخشی از نیاز واحدهای دیگر نسبت به جا به جایی و حمل و نقل کلیه دوستان

 س: استارت کار ترابری از کی خورده شد؟

ج: تقریبا 1 ماه پیش

س: چند نفر از دوستان آزاده خدمتگزار آزادگان عزیز در این همایش می باشند؟

ج: حدود 20 نفر از دوستان به صورت تخصصی این کار را انجام می دهند و 30 نفر دیگر در حاشیه کار فعالیت می کنند

س: از آزادگان عزیز کسی داوطلب شده است که با وسیله نقیله خود در خدمت این همایش باشد؟

ج: به نکته خوبی اشاره کردید واحد ترابری اینطور نبود که شکل بگیرد و از مجموعه های دیگر استفاده شود جهت وسیله نقلیه

این بود که دوستان خود جوش این قضیه را انجام بدهند و این خود نشان دهنده این است که نسبت به این کار دلگرم هستند و پشتکاری وافری داشتند که ما این را این چند روزه دیده ایم و دوستان رقبت دارند که خود متولی این کار باشند و بار را از دوش دیگران بردارند چه با وسیله نقلیه خود چه به صورت جسمی

س: شما استقبال آزادگان موصل دو در این همایش را چگونه پیش بینی می کردید؟

ج: ما نسبت به همایش قبلی که 2 سال پیش در مشهد مقدس برگزار شد انتظار بود که استقبال بهتری انجام شود اما نواقصی هم در کار بود که من فکر میکنم در این همایش برطرف شده با این وجود ما هنوز برنامه را در نقطه ایده ال نمی بینیم که سعی میکنیم در برنامه های بعدی به نقطه ایده ال نزدیکتر شویم.

س: شما چه پیامی دارید برای همرزمان خود برای همایش های بعدی که قصد برگزاری دارید برای بچه های موصل خیبر و به صورت عموم برای آزادگان دیگر

ج: البته بنده خود را قابل این نمیدانم که برای دوستان آزاده خود پیامی داشته باشم ولی این نصیحت را به خودم می گویم که این حفظ و انسجام تاثیراتی در زندگی ما می گذارد و خواهد گذاشت که ما این را عینا دیدیم و این دوستان این رابطه ها را قطع نکنند که خیلی انشاء ا.. خیر وبرکت در ثمره زندگیشان خواهد بود.

 

نوشته شده در یک شنبه 20 اسفند 1391برچسب:دومین همایش موصل2 ,ساعت 15:11 توسط بمانی| |

س:خودتان را معرفی کنید و توضیحاتی در مورد مسئولیت خود در این همایش بفرمائید

ج: بنده علیرضا احمدی در خصوص همایش وظیفه ای گردنم گذاشته شد با عنوان کمیته تشریفات و این هم به دلیل این بود که چند سالی در اردوگاه مسئول اسرا بودم و گفتم که خودم در کمیته بهتر میتوانم بروم و استقبال کنم از این رو بود که داوطلب شدم و در سه نقطه که دوستان ورود میکنند چه آنهایی که از طریق راه آهن فرودگاه یا زمینی ورود میکنند تیمی تشکیل بدهیم و به استقبال آنها برویم و این استقبال هم سپر کار بود یعنی حالتی بود که میدانستیم در روحیه آزادگان تاثیر دارد تا اینکه آدرس بدهیم به محل همایش بیایند اتوبوس در محل های ورود آماده بود و ما آزادگان را راهی محل همایش می کردیم و استقرار می دادیم

 س: مجموعا چند دستگاه اتوبوس برای حمل و نقل و استقرار آزادگان در نظر گرفتید؟

ج: جمعا نزدیک 25 نوبت ازادگان عزیز از فرودگاه و 6 نوبت از راه آهن به محل همایش انقال یافتند

س: بیشترین آزادگانی که شما پذیرش کردید از کدام استان بوده اند؟

چ: خراسان تبریر آذربایجان شرقی و مشهد

 س: پذیرش شما فقط شامل اسکان و اوتوبوس است یا موارد دیگری را شامل می شود؟

ج: اتوبوس و خودرو و اسکان نیز بر عهده کمیته اسکان بود

 س: شما برای رفتن به مناطق جنگی و مراجعت آزادگان چه تمهیداتی در نظر گرفته اید؟

ج: حدود 25 اوبوس آماده جا به جایی دوستان آزاده در دومین روز همایش می باشد که بتوانیم با اسکرتی که نیروی انتظامی انجام می دهد و حضور آمبولانس بتوانیم سفری بی خطر برای دوستان آزاده داشته باشیم

 س: کدام یک از نهادهای استان خوزستان و شهر اهواز بیشترین کمک را به همایش و کمیته تشریفات داشتند؟

ج: تلاش شد که بتوانیم از طریق سپاه این امکانات را فراهم کنیم و در کنار آن شرکت حفاری شرکت نفت و فولاد هماهنگی هایی جهت حمل و نقل آزادگان انجام شد

 س: در پایان اگر مطلبی لازم می دانید برای همرزمان و همسنگران آزاده خود بیان بفرمائید ما در خدمت شما هستیم

ج: این تجریه دوم بود و تجربه اول ما خراسان بود تلاش ما در کمیته های همایش این بود که بتوانیم نسبت به همایش قبلی امکانات را فراهم کنیم که به نظر خودم مجموعه ای که کار کردند و از 3 ماه پیش مشغول تدارک هستند توانستیم تا حدودی نسبت به همایش قبلی خدمات بهتری به دوستان بدهیم و امیدواریم در همایش بعدی که ممکن است در تبریز یا اصفهان باشد نواقص رفع شود و تلاشی که ما تا حالا انجام داده ایم به نظر من رضایت نسبی هست و چیزی که از دوستان می شنوم در خصوص تغذیه اسکان و جا و حمل و نقل این است که رضایت دارند.

 

نوشته شده در یک شنبه 20 اسفند 1391برچسب:دومین همایش موصل 2,ساعت 15:0 توسط بمانی| |

س: خودتان را معرفی کنید

ج: بنده بهروز ساختمانی هستم و مفتخرم در کسوت آزادگی و از آزادگان اردوگاه موصل دو در خددمت شما هستم

 س: مسئولیت شما در این همایش چیست؟

ج: حقیر خادم آزادگان هستم و مسئول پشتیبانی همایش که در واقع کمیته های ترابی اسکان و تغذیه را ما هدایت می کنیم

 س: چند نفر از دوستان آزاده شما را در این مسئولین پر زحمت همراهی میکنند

ج: چیزی حدود 50 نفر از دوستان آزاده که اکثرا از هم بندان موصل دو و عموما از هم استانی های عزیزم در استان خوزستان و شهرستان بهبهان هستند

 س: همایشی با این حجم و کثرت تا حالا شما به چند نفر از آزادگانی که در این همایش شرکت کردند سرویس داده اید؟

ج: براورد ما چیزی حدود 1500 نفر ازاده و 200 نفر از همراهان که از فرزندان و برادران این عزیزان هستند خدمات رسانی میکنیم

 س: از چه زمانی شروع کردید برای تدارک این همایش و چند روز است که شما در اهواز هستید؟

ج: استارت شروع جلسات هماهنگی و کمیته های مربوط را حدود 3 ماه است که زده ایم و جلسات منظم هفتگی روزانه و ماهانه را مستمرا داریم و میتوانم بگوسم که 20 روز اخیر را ما از بهبهان هفته ای 5 روز را در اهواز بودیم

 س: شنیده ایم که دوستان عزیز آزاده ای که در حال تدارک این همایش هستند دو روز گذشته هیچگونه استراحتی نداشته اند

ج: خدا انشاء ا.. قبول کند واین قلیل زحمات مورد قبول خداوند واقع شود..

من به جرات می توانم بگویم در 48 ساعت گذشته دوستان من 10 دقیقه نخوابیدند. همین را می توانم به جرات قسم بخورم. لذت خدمت گذاری واقعا می چربد بر آن خستگی کار

 س: اگر در آخر صحبتی و پیامی برای آزادگان و دوستان خود دارید بفرمائید.

ج: من در خاتمه عرایضم اولا تشکر میکنم تدبیر خوب و کارفرهنگی زیبایی که شما انجام می دهید انتقال پیام انبیاء است و انشاء ا.. مهجور باشید و من همه اینها را از خداوند تبارک و تعالی میدانم هذا من فضل ربی همه اش از فضل پروردگار است که حقیر و دوستانم توفیق پیدا کردیم که خدماتی به این دوستان عزیز آزاده داشته باشیم باشد که خاطرات خوب اسارت تداعی شود و چون حقیقتا انسان با خاطرات خودش خیلی می تواند زندگی کند و این خاطرات خوش و آن حالات روحی خوبی را که در آزادگان به وجود می آورد انشاء ا.. تداوم داشته باشد و رایحه خوشش در جامعه نمودار شود.

 

نوشته شده در یک شنبه 20 اسفند 1391برچسب:دومین همایش موصل 2,ساعت 14:51 توسط بمانی| |

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی پیام آزادگان : قبل از افتتاح همایش موصل 2 خیبر در فضایی آکنده از صفا و صمیمیت آزادگان همدیگر را در آغوش می کشیدند گویی دوباره خاطره ها زنده شده بود . حقیقتا می توان گفت جمعی عاشق و دلباخته باز به هم دیگر رسیده بودند اما با این تفاوت که آن روز همه جوان بودند و نوجوان ولی امروز اکثر قریب به اتفاق آنان محاسن ها سفید ولی دل ها مال ومال از صفای جبه ها وسنگرها و دوران اسارت بود.تنها چیزی که در بین آزادگان موج می زد دل دادگی و عشق ورزی به همدیگر بود که قابل توصیف نیست .


 سپس همایش آزادگان موصل دو خیبر راس ساعت 9 صبح سه شنبه 15 اسفند ماه اهواز درمحل پادگان شهید مسعودیان با حضور انبوهی از آزادگان عزیز موصل 2 برگزرار شد .در ابتدای این همایش آیات قرآن توسط یکی از آزادگان قرائت گردید و با سرود جمهوری اسلامی ایران به صورت کاملا رسمی همایش کار خود را آغاز کرد.این همایش به مدت 3 روز 15 الی 17 اسفند ماه در اهواز برگزار خواهد گردید.

 

 

نوشته شده در شنبه 19 اسفند 1391برچسب:همایش موصل 2 ,ساعت 9:40 توسط بمانی| |

 

نوشته شده در چهار شنبه 16 اسفند 1391برچسب:همایش آزادگان اردوگاه موصل2,ساعت 22:14 توسط بمانی| |


ادامه مطلب
نوشته شده در سه شنبه 15 اسفند 1391برچسب:,ساعت 10:4 توسط بمانی| |

 

 

س:آقای درویشی ابتدا خودتان را معرفی کنید و بفرمائید در کدام اردوگاه عراق اسیر بودید، مقداری از خودتان بگوئید

ج: بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم الحمدالله‌رب‌العالمین ، بنده درویشی هستم از خوزستان شهرستان امیدیه در تاریخ 62/12/8 عملیات خیبر در دشت بستان اسیر شدم محل اسارتم در اردوگاه موصل دو و یک سال آخر هم در موصل یک ودر تاریخ 69/5/27 آزاد شدم.

 

 س:نحوه اطلاع‌رسانی شما به آزادگان اردوگاه موصل 2 برای حضور در همایش چگونه انجام شده است؟

 

ج: ما یکی از عزیزان را بعنوان رابط معرفی کردیم به نام حاج عباس سیاری و شماره تلفن و فاکس را به رابطین استان‌ها دادیم و همچنین شماره فاکس استان‌ها را گرفتیم. هم به صورت کتبی هم به صورت تلفنی صحبت‌ها و هماهنگی‌های لازم با رابطین انجام شده است. در رابطه با تاریخ گردهمایی و نحوه حضوربه محل همایش ، زمان همایش، زمان شروع افتتاحیه و اختتامیه‌هم به اطلاع‌ آنها رسیده است. ضمنادر تاریخ 30 بهمن 1391 نشستی داشتیم و از تمامی رابطین دعوت شد که اکثراً حضور پیدا کردند. در آن نشست جزئیات برنامه‌هایی که نیاز بود رابطین در جریان قرارگیرند، جهت آمادگی برادران آزاده استان‌ها، توضیحات لازم داده شد.

 

س:تا کنون چند نفر از آزادگان اردوگاه موصل2  برای حضور در همایش اعلام آمادگی کرده اند؟

 

ج: تا امروز حدوداً 1200 نفر ثبت‌نام کرده اند. الحمدالله با توجه به اطلاع‌رسانی‌های پی‌درپی که توسط رابطین و دیگر برادران و دوستان شده است، استقبال ادامه دارد و در این مدت با استقبال خوبی مواجه شده‌ایم.

 

 

س:چی شد که شهر اهواز را برای همایش انتخاب کردید؟

 

ج: اولین همایش که در سال 1389 در مشهد مقدس برگزار شد. آنجا جمعی از دوستان دور هم نشستند و برنامه‌ریزی همایش بعدی را تنظیم کردند و اقبال به سوی ما آمد. خوزستان با توجه به اینکه منطقه عملیاتی بود و منطقه جنگ بود برادران این توفیق را به آزادگان خوزستان دادند و ما خودمان هم در این رابطه مشتاق بودیم و برادران بزرگوار آزاده خوزستانی ،آنها‌ هم از این دعوت استقبال کردند.

 

س: این همایش درچند روز برگزار می‌شود، مقداری هم در این مورد توضیح بدهید

 

ج: همایش به مدت سه روز از 15/12/91 تا 17/12/91 بصورت رسمی برگزار خواهد شد. یعنی افتتاحیه روزپانزدهم ساعت 9 صبح و اختتامیه هم روز هفدهم بعد از نماز ظهروعصر و صرف غذا تمام می‌شود. ما اطلاع‌رسانی کردیم کسانی که بلیطشان روز پانزدهم صبح ردیف نشده، می‌توانند از روز چهاردهم بیایند ما در خدمتشان باشیم. آزادگان عزیزی هم که عزیمتشان برای بعدازظهر روز هفدهم میسرنیست، تا هجدهم می‌توانند مهمان ماباشند و ما این ایام در خدمت آنها باشیم.

 

س: چه برنامه‌هایی در این سه روز برگزار می‌کنید؟

 

ج: ما سه روز را به سه بخش تقسیم کردیم. روز اول افتتاحیه، که انشاءالله ساعت 9 صبح شروع می‌شود. دعوت از مسئولین شورای تامین استان خوزستان را داشتیم. از نمایندگان مجلس و عزیزانی که در طول همایش ما را پشتیبانی کردند. مثلاً شرکت نفت و حفاری و فولاد و جاهایی که ما را پشتیبانی کردند. شروع همایش با تلاوت قرآن مجید و سرود جمهوری اسلامی و سپس مدیحه‌ سرایی حاج‌صادق آهنگران و بعد از آن خیر مقدم گویی توسط برادر عزیزمان حاج آقا جابریان انجام می‌شود. سخنران هم حجه الاسلام والمسلمین حاج‌آقا ابوترابی هستند. البته برنامه های دیگری هم داریم. اگر حاج‌آقای قاسمی هم تشریف آوردند چند دقیقه‌ای هم در خدمت ایشان هستیم. بعد از سخنرانی حاج‌آقا ابوترابی، برنامه سرود و تئاتر هم داریم که انشاءالله اجرا می‌شود.

 

 

س: آزادگان عزیز به چه آدرسی باید تشریف بیاوردند؟

 

ج: اهواز- حد فاصل کیلومتر 2 جاده ماهشهر- اهواز بین فلکه شهید بندر و سه راهی تپه با ترمینال زاگرس.

 

س: اسکان این عزیزان را در کجا در نظر گرفته‌‌اید؟

 

ج: در اردوگاه شهید مسعودیان زائرسرای استان فارس و چهارمحال بختیاری

 

س: اگر صحبت دیگری دارید بفرمایید

 

ج: روز شانزدهم انشاءالله بازدید از مناطق عملیاتی را داریم که بعد از نماز صبح همه عزیزان با اتوبوس‌هایی که تهیه شده منطقة حور الهویزه ، منطقه عملیاتی خیبر را بازدید می‌کنند. بعد از آن هم برای صرف ناهارو نماز به مزار شهدای هویزه می‌رویم. پس از آن به طرف دهلاویه، یادمان شهید چمران می‌رویم. آنجا هم سخنرانی سردارقربانی راخواهیم داشت. البته در خود منطقة حور هم یک نفر راوی هست که در حد ده تا پانزده دقیقه از وضعیت عملیاتی خیبر توضیحاتی را ارائه مینماید.

 

 

نوشته شده در چهار شنبه 9 اسفند 1391برچسب:موصل2,ساعت 11:28 توسط بمانی| |

download

یکی دیگر از فرماندهان دوران دفاع‌مقدس پس از تحمل سال‌ها رنج و درد ناشی از مصدومیت شیمیایی در جبهه‌های حق علیه باطل، در تهران به جمع همرزمان شهید خود پیوست.امیر سرتیپ علیرضا سنجابی جانباز ۷۰ درصد شیمیایی که از همرزمان شهید سپهبد علی صیاد شیرازی بود،روز گذشته (دوشنبه) به شهادت رسید.سنجابی از نیروهای شجاع و از فرماندهان نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در دوران دفاع مقدس بود و در عملیات‌هایی همچون «والفجر۲، والفجر۹ و ظفر۳ » حضوری فعال و اثرگذار داشت و ۷۲ ساله بود.سنجابی، سال ۱۳۱۹ در شهرستان قزوین به متولد شد. در سال ۱۳۳۸ وارد دانشگاه افسری (امام علی(ع) فعلی) نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران شد و از سال ۱۳۵۹ تا ۱۳۶۶ حضوری پرشور در جبهه‌های حق علیه باطل داشت.این شهید والامقام که سمت‌هایی همچون فرمانده تیپ یکم پیرانشهر و جانشین قرارگاه عملیاتی شمال غرب را در طول سالیان حضورش در دوران دفاع مقدس عهده دار بود در سال ۱۳۶۴ در عملیات «قادر» به دلیل بمباران شیمیایی دشمن به شدت مجروح و به درجه جانبازی نائل آمد.تدریس در دانشگاه عالی دفاع ملی، دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش (دافوس) و دانشگاه آزاد اسلامی از جمله فعالیت‌های شهید سنجابی در دوران پس از جنگ تحمیلی بود.

نوشته شده در پنج شنبه 3 اسفند 1391برچسب:دفاع‌مقدس,ساعت 9:24 توسط بمانی| |

پیام تسلیت در پی ارتحال آیت‌الله حاج شیخ عزیز الله خوشوقت

در پی ارتحال آیت‌الله آقای حاج شیخ عزیز الله خوشوقت رضوان‌الله علیه، رهبر انقلاب اسلامی در پیام تسلیتی درگذشت این عالِم ربانی، معلم اخلاق و سالك الی‌الله را مصیبتی اندوهبار خواندند و این ثلمه‌ی بزرگ را به بازماندگان و شاگردان ایشان تسلیت گفتند.
متن پیام حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به این شرح است:

بسم‌ الله الرحمن الرحیم
با تأسف و اندوه فراوان خبر رحلت عالم ربانی، سالك الی‌الله و عارف بالله مرحوم آیت‌الله آقای حاج شیخ عزیز الله خوشوقت رضوان‌الله علیه را دریافت كردم. عمری با بركت، سرشار از معنویت و تهذیب، و گامهای پیوسته در سلوك الی الله، همراه با مجاهدتی كم نظیر در تربیت نفوس مستعد و دلهای مشتاق، خلاصه‌‌ئی از زندگینامه‌ی این روحانی مهذّب و این معلّم اخلاق و معرفت است. بی شك فقدان این شخصیت ممتاز، برای آشنایانِ رتبه‌ی معنوی آن بزرگوار مصیبتی اندوهبار و برای شاگردان و مستفیدان محضر پر فیض او ثلمه‌ئی بزرگ است. اینجانب تسلیت صمیمانه‌‌ی خود را به خانواده‌ی مكرّم و فرزندان محترم و دیگر وابستگان و به همه‌ی ارادتمندان ایشان معروض میدارم و علو درجات و شمول رحمت حق و حشر با اولیاء الله را برای روح مطهرشان از خداوند متعال مسألت میكنم.
سید علی خامنه‌ای
1391/12/02
نوشته شده در پنج شنبه 3 اسفند 1391برچسب:,ساعت 9:16 توسط بمانی| |

روز دوشنبه 30/11/91 آخرین جلسه هم اندیشی برگزاری همایش آزادگان اردوگاه موصل 2 با حضور رابطین ونمایندگان استانها وهمچنین اعضای ستاد همایش درتهران به میزبانی آزاده ارجمند سید ابطحی درساعت 9/30صبح برگزار گردید این نشست که به منظور جمع بندی وهماهنگی های لازم پیرامون اجرای برنامه های پیش بینی شده با تلاوت قران کریم آغازگردید نخست دکترموحدی طی سخنانی پیرامون همایش ایراد نمود وپس از ان آقای درویشی دبیر اجرایی طی گزارشی چگونگی پیشبرد امور را برای حضار تشریح نمودند سپس توسط مسولین کمیته ها موارد ضروری جهت اطلاع حاضرین ارایه شد گفتنی است جلسه بحث وبررسی در خصوص پیشنهادات شرکت کنندگان تا ظهر ادامه پیداکرد.قابل ذکراست درساعت 15 همانروزاعضای ستاد همایش طی نشستی دردفتر موسسه فرهنگی پیام آزادگان با حضور مسولین موسسه درخصوص همکاریهای موسسه به بحث وتبادل نظر پرداختند.

 

ادامه مطلب
نوشته شده در چهار شنبه 2 اسفند 1391برچسب:همایش آزادگان اردوگاه موصل 2,ساعت 10:30 توسط بمانی| |

درروز سه شنبه 24/11/91 اعضای ستاد برگزاری دومین همایش آزادگان موصل 2 جهت بررسی موقعیت وامکانات موجوددر هورالهویزه طی بازدیدی ازمناطق مورد نظری که قرار است درتاریخ 16/12/91 شرکت کننده درهمایش ضمن بازدید ازمناطق عملیاتی دفاع مقدس ازمنطقه هورالهویزه که نقطه آغازین عملیات خیبربود بیاد رشادتهای رزمندگان اسلام که درسال 1362 طی عملیات غرورآفرین خیبر توانستند مناطق جزیره مجنون را به تصرف خود درآورندباز دید و تجدید خاطره نمایند, گفتنی است اکثریت آزادگان اردوگاه موصل 2 در همین عملیات به اسارت نیروهای بعثی عراق درآمدند

نوشته شده در پنج شنبه 26 بهمن 1391برچسب:,ساعت 16:4 توسط بمانی| |

 

اخبار تکمیلی ازبرگزاری همایش آزادگان اردوگاه موصل 2 در گفت وگو با مسئول کمیته فرهنگی موصل2

س: ابتدا خودتان را معرفي كنيد؟

ج: بسم‌الله الرحمن الرحيم مسعود وصلتي هستم در عمليات پيروزمندانة خيبر به اسارت نيروهاي عراقي در آمدم و در سال 69 هم آزاد شدم.

س: مطلع شديم كه قصد داريد دومين همايش آزادگان موصل2 را برگزار كنيد، بفرماييد دومين همايش در كجا برگزار مي‌شود ؟

ج: اولين همايش سال 1389 برگزار شد، بچه‌هاي موصل 2 تصميم گرفتند كه كنار مرقد ثامن‌الحجج حضرت علي‌ابن موسي‌الرضا(ع) برگزار كنند كه مصادف با ميلاد مبارك حضرت امام رضا هم بود. بچه‌ها در اين همايش دور هم جمع شدند. به اذعان خود دوستان تقريباً‌ مي‌شود گفت جزء نادر همايش‌هايي بود كه اين‌قدر مورد استقبال بيشتر دوستان قرار گرفت و حضور پيدا كردند. تقريباً از 1700 نفر 1350 نفر از آزاده‌ها در مهرماه 89 حضور پيدا كردند كه همان‌جا قرار بر اين شد كه همايش بعدي در خوزستان برگزار شود به لحاظ اين‌كه اكثر آزاده‌هايي كه در موصل دو بود. قريب‌ باتفاقشون در عمليات خيبر اسير شده بودند لذا تصميم گرفته شد كه در اسفنده ما به مناسبت سالگرد عمليات خيبر در خوزستان برگزار شود. از مهرماه سال 91 هم نشست‌ها كليد خورد و رابطين استان‌ها به خوزستان آمدند و تصميمات اوليه گرفته شد مكان و زمان مشخص شد و ماحصل آن جلسه، قرار شد، همايش از 15 تا 17 اسفندماه 91 در اردوگاه شهيد مسعوديان انشاءالله پذيراي آزادگان موصل2 باشيم. براي برنامه‌هايي قرار است آن‌جا برگزار شود. مهم‌ترين هدف اين است كه بچه‌ها با هم ديداري داشته باشند. به هرحال مدت‌هاي زيادي در كنار هم زندگي كردند. در كنار هم بودند، در سخت‌ترين دوران زندگي شاهد رنج‌هايي بودند كه با هم تحمل كردند و الان هم دوست دارند هرچند وقتي يك‌بار در كنار هم جمع شوند. به ياد آن روزها اگرچه خاطرات تلخي هم هست ولي اين ديدارها، تمام آن تلخي‌ها را برطرف مي‌كند و تبديل به يك شيريني خيلي خوبي برا‌ي آزادگان مي‌شود. چون به هر حال نياز دارند از لحاظ روحي و رواني تجديد قوا بشوند تجديد عهد بشوند با آرمان‌هاي مقدس جمهوري اسلامي، با اهدافي كه از قبل داشتند و براي آن جنگيدند و براي آن زجر كشيدند و براي آن سختي‌ها را متحمل شدند. نياز هست كه در كنار هم باز يادآور آن روزا بشوند و تجديد خاطره شود. انشاءالله اميدواريم كه با آرمان‌هاي مقدس جمهوري اسلامي هم در حين ديدارها تجديد عهدي داشته باشيم. انشاءالله

س: كدام آزاده‌ها در اين همايش شركت مي‌كنند؟

ج: فرق نمي‌كند هم كساني كه در عمليات خيبر اسير شدند و هم برادراني كه بعدها به اين اردوگاه منتقل شدند. كساني كه در اردوگاه موصل دو بودند. امكان دارد بعضي بچه‌ها حدود 4 ماه بيشتر تو اردوگاه نبودند. به هر حال همه دعوتند همه كساني كه روزي در اردوگاه موصل دو بودند، دعوتند كه انشاءالله ما بتوانيم پذيرايي خوبي از آنها بكنيم.

س: چه برنامه‌هايي را در اين سه روز در نظر داريد اجرا كنيد؟

ج: برنامه‌ها انشاءالله از روز پانزدهم اسفند ساعت 9 صبح با حضور مسئولين استاني و كشوري و كلية آزادگاني كه حضور دارند افتتاح خواهد شد با حضور آقاي آهنگران كه قرار است نواهايي از دوران دفاع مقدس را اجرا كنند و خير مقدم گويي توسط يكي از برادران روحاني و همچنين سخنراني حاج‌آقاي ابوترابي نائب‌رئيس مجلس شوراي اسلامي و مديرعامل مؤسسه پيام آزادگان جناب آقاي دكتر قاسمي كه تا ظهر اين برنامه‌ها اجرا مي‌شود و شب پانزدهم رزمايشي هست كه از طريق برادران سپاه و بسيج در اون منطقه برگزار مي‌شه و روز صبح روز شانزدهم از مناطق عملياتي، علي‌الخصوص منطقة عملياتي خيبر بازديد مي‌شود كه اكثريت آزادگاني كه در اين همايش شركت مي‌كنند در آنجا به اسارت در آمدند. از يادمان شهيد چمران و شهداي هويزه انشاءالله بازديد مي‌كنيم و روز هفدهم بازديد از كارهاي هنري كه به ياد روزهايي كه با امكانات كم آزاده‌ها مي‌توانستند برنامه‌هاي بانشاطي در اسارت به مناسبت‌هاي مختلف برگزار كنند، تجديد خاطره‌اي از آنها خواهد شد. زمان شود. روز هفدهم تا ظهر برنامة اختتاميه تمام مي‌شود و عزيزان مدعوو در اختيار خودشان هستند تا به استان‌هايشان خودشان برگردند.

س: نحوة ثبت‌نام آزادگان موصل2 براي شركت در اين همايش چگونه خواهد بود؟

ج: روابط عمومي مشخص شده است برادراني هستند كه به عنوان رابطين استان‌ها مشخص شده‌اند. اين‌ عزيزان قرار است كه با برادران‌ آزاده‌اي كه در اردگاه موصل دو بود ارتباط برقرار كرده و از آنها ثبت‌نام نمايند و اطلاع رساني نيز بشود.

س: اطلاع رساني به آزادگان ومحل برگزاري همايش‌ چگونه است؟

ج: از طريق وبلاگ‌ها و انشاءالله قرار است به صورت پيامكي هم براي برادراني كه شماره‌هايشان را داريم پيامك ارسال شود و بشه و اطلاع‌رساني دقيق بشود زمان همايش مشخص است. 15 اسفندماه تا17 و اردگاهي هم اردوگاه شهيد مسعوديان حدفاصل كيلومتر 2 جادة ماهشهر اهوازه حدفاصل بين فلكة شهيد بندر و سه راهي تپه يا ترمينال زاگرس

س: چه انتظاري از آزادگان موصل دو داريد؟

ج: ما جداً انتظار داريم همان‌طور كه آزادگان موصل2 در مشهد به بركت حضرت امام رضا(ع) استقبال كردند اميدواريم كه در اين همايش هم شركت بكنند و از قبل هم حتماً ثبت‌نام كنند حتماً‌ به مسئولين استاني، رابطين استاني‌شان گزارش دهند كه خللي در حضورشان پيدا نشود و امكاناتي كه ما داريم تا حد لازم در اختيارشان قرار بدهيم.

س: براي ارتباط با شما با چه شماره‌ تلفني و از چه طريقي آزادگان موصل2 اقدام كنند؟

ج: دفتر همايش واقع در اهواز منطقه كيان‌آباد نبش خيابان 14 غربی مي‌باشد كه به صورت پيامكي هم مي‌توانند خبر آمدنشان را يا ثبت‌نامشان را به سمع و نظر بچه‌هاي دفتر ستاد برسانند تا بتوانيم جمع‌بندي بكنيم و انشاءالله در آيندة نزديك هم موعد ثبت‌نام هم گذاشته مي‌شه كه ما بتونيم با آمادگي كامل در خدمت بچه‌ها باشيم . همچنین شماره تماس ستاد همایش 06113387639 و فکس 06113911784 می باشد

س: نقش مؤسسه پيام آزادگان در اين همايش چيست؟

ج: من از همكاري تنگاتنگ مؤسسه فرهنگي پيام آزادگان كه قرار است كه بخش عمده‌اي از كارهاي فرهنگي را عهده‌دار شوند تقدير و تشكر مي‌كنم قرار است در برنامه‌هاي هنري و مستندسازي، بستة‌ فرهنگي، كتاب و آنچه باصطلاح چيزايي كه در شأن آزادگان هست تهيه بكنيم.

س: در آخر صحبتي اگر داريد بفرماييد؟

ج: از همة عزيزاني كه در اين همايش قراره كه همكاري بكنند علي‌الخصوص مؤسسه فرهنگي پيام آزادگان كه نقش محوري دارد و كلية عزيزاني كه بدون هيچ چشم‌داشتي هماهنگ هستند و از روز اول حدود سه الي چهار روز درگير كار مي‌شوند و پيگيري مي‌كنند تقدير و تشكر مي‌كنم. اميدمان هست كه بچه‌ها با استقبالشان پاسخ‌گوي زحمات همة‌ بچه‌ها باشند.

 

نوشته شده در چهار شنبه 25 بهمن 1391برچسب:,ساعت 11:57 توسط بمانی| |

دکتر جعفری عضو فراكسيون قرآن و نماز مجلس:

 

عمومی كردن مفاهيم قرآن ، جامعه را اعتلا می‌دهد و تا زمانی كه نتوانيم مفاهيم قرآن را عمومی كنيم نتيجه نخواهيم گرفت.

نوشته شده در یک شنبه 8 بهمن 1391برچسب:,ساعت 12:59 توسط بمانی| |
طرح ترافیک برای همه جانبازان رایگان است

یوسف مجتهد - لایحه جامع خدمات رسانی به ایثارگران در تاریخ 91/10/2 در مجمع تشخیص مصلحت نظام به تصویب رسیده و در ماده 44 این قانون آمده است: وزارت کشور ضمن هماهنگی های لازم نسبت به ارائه خدمات ترددی از جمله آرم و کارت تردد و مجوز ورود به محدوده طرح ترافیک و مناطق مربوط را برای جانبازان 25 درصد و بالاتر بر اساس معرفی نامه بنیاد به صورت رایگان فراهم نماید. لذا اعلام می گردد:

1- اگر واگذاری طرح ترافیک در گذشته حسب توافقاتی بوده است اکنون برای شهرداری و وزارت کشور تکلیف قانونی شده است و این دستگاه ها مکلفند حسب قانون رفتار نمایند.

2- تا کنون جانبازان 70 درصد و بالاتر به صورت رایگان و جانبازان 35 درصد تا 65 درصد با پرداخت مبلغی و بسیار محدود از آرم طرح ترافیک استفاده می کرده اند ولی برابر قانون، همه جانبازان 25 درصد و بالاتر بدون محدودیت و به صورت رایگان می توانند از طرح ترافیک استفاده کنند. 

3- دستگاه های ذیربط مکلفند برای سال 92 تمهیدات لازم را برای واگذاری طرح به همه جانبازان 25 درصد و بالاتر فراهم نمایند. 

4- عدم انجام این وظیفه قانونی قابل پیگیری در مراجع قانونی و قضایی بوده و با متخلفین برخورد خواهد شد. منبع : فاش نیوز


 

نوشته شده در سه شنبه 3 بهمن 1391برچسب:,ساعت 11:42 توسط بمانی| |

 

 

 

 


ادامه مطلب
نوشته شده در سه شنبه 19 دی 1391برچسب:,ساعت 19:4 توسط بمانی| |

درگذشت این شاعر وعاشق اهل بیت،پدرشهیدین سرویهاوآزاده فرهیخته دکترکمال سرویهارابه عموم همشهریان بخصوص آزادگان عزیزتسلیت عرض می نمائیم.جناب دکترسرویها،همدردی دوستان آزاده تان رادراین ماتم پذیراباشید.

 

 

آزادگان اردوگاه موصل2

نوشته شده در چهار شنبه 6 دی 1391برچسب:,ساعت 12:20 توسط بمانی| |

 
عيد قربان كه پس از وقوف در عرفات (مرحله شناخت) و مشعر (محل آگاهي و شعور) و منا (سرزمين آرزوها، رسيدن به عشق) فرا مى رسد، عيد رهايى از تعلقات است. رهايى از هر آنچه غيرخدايى است. در اين روز حج گزار، اسماعيل وجودش را، يعنى هر آنچه بدان دلبستگى دنيوى پيدا كرده قربانى مى كند تا سبكبال شود.
صدای پای عید می آید. عید قربان عید پاک ترین عیدها است عید سر سپردگی و بندگی است. عید بر آمدن انسانی نو از خاکسترهای خویشتن خویش است. عید قربان عید نزدیک شدن دلهایی است که به قرب الهی رسیده اند. عید قربان عید بر آمدن روزی نو و انسانی نو است.
و اکنون در منايي، ابراهيمي، و اسماعيلت را به قربانگاه آورده اي اسماعيل تو کيست؟ چيست؟ مقامت؟ آبرويت؟ موقعيتت، شغلت؟ پولت؟ خانه ات؟ املاكت؟ ... ؟
اين را تو خود مي داني، تو خود آن را، او را – هر چه هست و هر که هست – بايد به منا آوري و براي قرباني، انتخاب کني، من فقط مي توانم " نشانيها " يش را به تو بدهم:
آنچه تو را، در راه ايمان ضعيف مي کند، آنچه تو را در "رفتن"، به "ماندن" مي خواند، آنچه تو را، در راه "مسئوليت" به ترديد مي افکند، آنچه تو را به خود بسته است و نگه داشته است، آنچه دلبستگي اش نمي گذارد تا " پيام" را بشنوي، تا حقيقت را اعتراف کني، آنچه ترا به "فرار" مي خواند آنچه ترا به توجيه و تاويل هاي مصلحت جويانه مي کشاند، و عشق به او، کور و کرت مي کند ابراهيمي و "ضعف اسماعيلي" ات، ترا بازيچه ابليس مي سازد. در قله بلند شرفي و سراپا فخر و فضيلت، در زندگي ات تنها يک چيز هست که براي بدست آوردنش، از بلندي فرود مي آيي، براي از دست ندادنش، همه دستاوردهاي ابراهيم وارت را از دست مي دهي، او اسماعيل توست، اسماعيل تو ممکن است يک شخص باشد، يا يک شيء، يا يک حالت، يک وضع، و حتي، يک " نقطه ضعف"!
اما اسماعيل ابراهيم، پسرش بود!
سالخورده مردي در پايان عمر، پس از يک قرن زندگي پر کشاکش و پر از حرکت، همه آوارگي و جنگ و جهاد و تلاش و درگيري با جهل قوم و جور نمرود و تعصب متوليان بت پرستي و خرافه هاي ستاره پرستي و شکنجه زندگي. جواني آزاده و روشن و عصياني در خانه پدري متعصب و بت پرست و بت تراش! و در خانه اش زني نازا، متعصب، اشرافي: سارا.
و اکنون، در زير بار سنگين رسالت توحيد، در نظام جور و جهل شرک، و تحمل يک قرن شکنجه "مسئوليت روشنگري و آزادي"، در "عصر ظلمت و با قوم خوکرده با ظلم"، پير شده است و تنها، و در اوج قله بلند نبوت، باز يک " بشر" مانده است و در پايان رسالت عظيم خدايي اش، يک " بنده خدا" ، دوست دارد پسري داشته باشد، اما زنش نازا است و خودش، پيري از صد گذشته، آرزومندي که ديگر اميدوار نيست، حسرت و يأس جانش را مي خورد، خدا، بر پيري و نااميدي و تنهايي و رنج اين رسول امين و بنده وفادارش – که عمر را همه در کار او به پايان آورده است، رحمت مي آورد و از کنيز سارا – زني سياه پوست – به او يک فرزند مي بخشد، آن هم يک پسر! اسماعيل، اسماعيل، براي ابراهيم، تنها يک پسر، براي پدر، نبود، پايان يک عمر انتظار بود، پاداش يک قرن رنج، ثمره يک زندگي پرماجرا، تنها پسر جوان يک پدر پير، و نويدي عزيز، پس از نوميدي تلخ.
و اکنون، در برابر چشمان پدر – چشماني که در زير ابروان سپيدي که بر آن افتاده، از شادي، برق مي زند – مي رود و در زير باران نوازش و آفتاب عشق پدري که جانش به تن او بسته است، مي بالد و پدر، چون باغباني که در کوير پهناور و سوخته ي حياتش، چشم به تنها نو نهال خرّم و جوانش دوخته است، گويي روئيدن او را، مي بيند و نوازش عشق را و گرماي اميد را در عمق جانش حس مي کند.
در عمر دراز ابراهيم، که همه در سختي و خطر گذشته، اين روزها، روزهاي پايان زندگي با لذت " داشتن اسماعيل" مي گذرد، پسري که پدر، آمدنش را صد سال انتظار کشيده است، و هنگامي آمده است که پدر، انتظارش نداشته است!
اسماعيل، اکنون نهالي برومند شده است، جواني جان ابراهيم، تنها ثمر زندگي ابراهيم، تمامي عشق و اميد و لذت پيوند ابراهيم!
در اين ايام ، ناگهان صدايي مي شنود :
"ابراهيم! به دو دست خويش، کارد بر حلقوم اسماعيل بنه و بکُش"!
مگر مي توان با کلمات، وحشت اين پدر را در ضربه آن پيام وصف کرد؟
ابراهيم، بنده ي خاضع خدا، براي نخستين بار در عمر طولاني اش، از وحشت مي لرزد، قهرمان پولادين رسالت ذوب مي شود، و بت شکن عظيم تاريخ، درهم مي شکند، از تصور پيام، وحشت مي کند اما، فرمان فرمان خداوند است. جنگ! بزرگترين جنگ، جنگِ در خويش، جهاد اکبر! فاتح عظيم ترين نبرد تاريخ، اکنون آشفته و بيچاره! جنگ، جنگ ميان خدا و اسماعيل، در ابراهيم.
دشواري "انتخاب"!
کدامين را انتخاب مي کني ابراهيم؟! خدا را يا خود را ؟ سود را يا ارزش را؟ پيوند را يا رهايي را؟ لذت را يا مسئوليت را؟ پدري را يا پيامبري را؟ بالاخره، "اسماعيلت" را يا " خدايت" را؟
انتخاب کن! ابراهيم.
در پايان يک قرن رسالت خدايي در ميان خلق، يک عمر نبوتِ توحيد و امامتِ مردم و جهاد عليه شرک و بناي توحيد و شکستن بت و نابودي جهل و کوبيدن غرور و مرگِ جور، و از همه جبهه ها پيروز برآمدن و از همه مسئوليت ها موفق بيرون آمدن و هيچ جا، به خاطر خود درنگ نکردن و از راه، گامي، در پي خويش، کج نشدن و از هر انساني، خدايي تر شدن و امت توحيد را پي ريختن و امامتِ انسان را پيش بردن و همه جا و هميشه، خوب امتحان دادن ...
اي ابراهيم! قهرمان پيروز پرشکوه ترين نبرد تاريخ! اي روئين تن، پولادين روح، اي رسولِ اُلوالعَزْم، مپندار که در پايان يک قرن رسالت خدايي، به پايان رسيده اي! ميان انسان و خدا فاصله اي نيست، "خدا به آدمي از شاهرگ گردنش نزديک تر است"، اما، راه انسان تا خدا، به فاصله ابديت است، لايتناهي است! چه پنداشته اي؟
اکنون ابراهيم است که در پايان راهِ دراز رسالت، بر سر يک "دو راهي" رسيده است: سراپاي وجودش فرياد مي کشد: اسماعيل! و حق فرمان مي دهد: ذبح! بايد انتخاب کند!
"اين پيام را من در خواب شنيدم، از کجا معلوم که ..."! ابليسي در دلش "مهر فرزند" را بر مي افروزد و در عقلش، " دليل منطقي" مي دهد.
اين بار اول، "جمره اولي"، رمي کن! از انجام فرمان خود داري مي کند و اسماعيلش را نگاه مي دارد،
"ابراهيم، اسماعيلت را ذبح کن"!
اين بار، پيام صريح تر، قاطع تر! جنگ در درون ابراهيم غوغا مي کند. قهرمان بزرگ تاريخ بيچاره اي است دستخوش پريشاني، ترديد، ترس، ضعف،پرچمدار رسالت عظيم توحيد، در کشاش ميان خدا و ابليس، خرد شده است و درد، آتش در استخوانش افکنده است.
روز دوم است، سنگيني "مسئوليت"، بر جاذبه ي "ميل" ، بيشتر از روز پيش مي چربد. اسماعيل در خطر افتاده است و نگهداريش دشوارتر.
ابليس، هوشياري و منطق و مهارت بيشتري در فريب ابراهيم بايد بکار زند. از آن "ميوه ي ممنوع" که به خورد "آدم" داد!
ابليس در دلش "مهر فرزند" را بر مي افروزد و در عقلش "دليل منطقي" مي دهد.
"اما ... من اين پيام را در خواب شنيدم، از کجا معلوم که ..."؟
اين بار دوم، "جمره وسطي"، رمي کن!
از انجام فرمان خودداري مي کند و اسماعيل را نگه مي دارد.
"ابراهيم! اسماعيلت را ذبح کن"! صريح تر و قاطع تر.
ابراهيم چنان در تنگنا افتاده است که احساس مي کند ترديد در پيام، ديگر توجيه نيست، خيانت است، مرز "رشد" و "غي" چنان قاطعانه و صريح، در برابرش نمايان شده است که از قدرت و نبوغ ابليس نيز در مغلطه کاري، ديگر کاري ساخته نيست. ابراهيم مسئول است، آري، اين را ديگر خوب مي داند، اما اين مسئوليت تلخ تر و دشوارتر از آنست که به تصور پدري آيد. آن هم سالخورده پدري، تنها، چون ابراهيم!
و آن هم ذبح تنها پسري، چون اسماعيل!
کاشکي ذبح ابراهيم مي بود، به دست اسماعيل، چه آسان! چه لذت بخش! اما نه، اسماعيلِ جوان بايد بميرد و ابراهيمِ پير بايد بماند.، تنها، غمگين و داغدار...
ابراهيم، هر گاه که به پيام مي انديشد، جز به تسليم نمي انديشد، و ديگر اندکي ترديد ندارد، پيام پيام خداوند است و ابراهيم، در برابر او، تسليمِ محض!
اکنون، ابراهيم دل از داشتن اسماعيل برکنده است، پيام پيام حق است. اما در دل او، جاي لذت" داشتن اسماعيل" را، درد "از دست دادنش" پر کرده است. ابراهيم تصميم گرفت، انتخاب کرد، پيداست که "انتخابِ" ابراهيم، کدام است؟ "آزادي مطلقِ بندگي خداوند"!
ذبح اسماعيل! آخرين بندي که او را به بندگي خود مي خواند!
ابتدا تصميم گرفت که داستانش را با پسر در ميان گذارد، پسر را صدا زد، پسر پيش آمد، و پدر، در قامت والاي اين "قرباني خويش" مي نگريست!
اسماعيل، اين ذبيح عظيم! اکنون در منا، در خلوتگاهِ سنگي آن گوشه، گفتگوي پدري و پسري!
پدري برف پيري بر سر و رويش نشسته، ساليان دراز بيش از يک قرن، بر تن رنجورش گذشته، و پسري، نوشکفته و نازک!
آسمانِ شبه جزيره، چه مي گويم؟ آسمانِ جهان ، تاب ديدن اين منظره را ندارد. تاريخ، قادر نيست بشنود. هرگز، بر روي زمين چنين گفتگويي ميان دو تن، پدري و پسري، در خيال نيز نگذشته است. گفتگويي اين چنين صميمانه و اين چنين هولناک!
-"اسماعيل، من در خواب ديدم که تو را ذبح مي کنم..."!
اين کلمات را چنان شتابزده از دهان بيرون مي افکند که خود نشنود، نفهمد. زود پايان گيرد. و پايان گرفت و خاموش ماند، با چهره اي هولناک و نگاههاي هراساني که از ديدار اسماعيل وحشت داشتند!
اسماعيل دريافت، بر چهره ي رقت بار پدر دلش بسوخت، تسليتش داد:
-"پدر! در انجامِ فرمانِ حق ترديد مکن، تسليم باش، مرا نيز در اين کار تسليم خواهي يافت و خواهي ديد که – اِنْ شاءَالله – از – صابران خواهم بود"!
ابراهيم اکنون، قدرتي شگفت انگيز يافته بود. با اراده اي که ديگر جز به نيروي حق پرستي نمي جنبيد و جز آزادي مطلق نبود، با تصميمي قاطع، به قامت برخاست، آنچنان تافته و چالاک که ابليس را يکسره نوميد کرد، و اسماعيل – جوانمردِ توحيد – که جز آزادي مطلق نبود، و با اراده اي که ديگر جز به نيروي حق پرستي نمي جنبيد، در تسليم حق، چنان نرم و رام شده بود که گوي، يک " قرباني آرام و صبور" است!
پدر کارد را بر گرفت، به قدرت و خشمي وصف ناپذير، بر سنگ مي کشيد تا تيزش کند!
مهر پدري را، درباره عزيزترين دلبندش در زندگي، اين چنين نشان مي داد، و اين تنها محبتي بود که به فرزندش مي توانست کرد. با قدرتي که عشق به روح مي بخشد، ابتدا، خود را در درون کُشت، و رگ جانش را در خود گسست و خالي از خويش شد، و پر از عشقِ به خداوند.
زنده اي که تنها به خدا نفس مي کشد!
آنگاه، به نيروي خدا برخاست، قرباني جوان خويش را – که آرام و خاموش، ايستاده بود، به قربانگاه برد، بر روي خاک خواباند، زير دست و پاي چالاکش را گرفت، گونه اش را بر سنگ نهاد، بر سرش چنگ زد، - دسته اي از مويش را به مشت گرفت، اندکي به قفا خم کرد، شاهرگش بيرون زد، خود را به خدا سپرد، کارد را بر حلقوم قربانيش نهاد، فشرد، با فشاري غيظ آميز، شتابي هول آور، پيرمرد تمام تلاشش اين است که هنوز بخود نيامده، چشم نگشوده، نديده، در يک لحظه "همه او" تمام شود، رها شود، اما...
آخ! اين کارد!
اين کارد... نمي برد!
آزار مي دهد،
اين چه شکنجه ي بي رحمي است!
کارد را به خشم بر سنگ مي کوبد!
همچون شير مجروحي مي غرد، به درد و خشم، برخود مي پيچد، مي ترسد، از پدر بودنِ خويش بيمناک مي شود، برق آسا بر مي جهد و کارد را چنگ مي زند و بر سر قرباني اش، که همچنان رام و خاموش، نمي جنبد دوباره هجوم مي آورد،
که ناگهان،
گوسفندي!
و پيامي که:
" اي ابراهيم! خداوند از ذبح اسماعيل درگذشته است، اين گوسفند را فرستاده است تا بجاي او ذبح کني، تو فرمان را انجام دادي"!
الله اکبر!
يعني که قرباني انسان براي خدا – که در گذشته، يک سنت رايج ديني بود و يک عبادت – ممنوع! در "ملت ابراهيم" ، قرباني گوسفند، بجاي قرباني انسان! و از اين معني دارتر، يعني که خداي ابراهيم، همچون خدايان ديگر، تشنه خون نيست. اين بندگان خداي اند که گرسنه اند، گرسنه گوشت! و از اين معني دارتر، خدا، از آغاز، نمي خواست که اسماعيل ذبح شود، مي خواست که ابراهيم ذبح کننده اسماعيل شود، و شد، چه دلير! ديگر، قتل اسماعيل بيهوده است، و خدا، از آغاز مي خواست که اسماعيل، ذبيح خدا شود، و شد، چه صبور! ديگر، قتل اسماعيل، بيهوده است! در اينجا، سخن از " نيازِ خدا" نيست، همه جا سخن از " نيازِ انسان" است، و اين چنين است " حکمتِ" خداوند حکيم و مهربان، "دوستدارِ انسان"، که ابراهيم را، تا قله بلند "قرباني کردن اسماعليش" بالا مي برد، بي آنکه اسماعيل را قرباني کند! و اسماعيل را به مقام بلند "ذبيح عظيم خداوند" ارتقاء مي دهد، بي آنکه بر وي گزندي رسد!
که داستان اين دين، داستان شکنجه و خود آزاري انسان و خون و عطش خدايان نيست داستان "کمال انسان" است، آزادي از بند غريزه است، رهايي از حصار تنگ خودخواهي است، و صعود روح و معراج عشق و اقتدار معجزه آساي اراده بشريست و نجات از هر بندي و پيوندي که تو را بنام يک «انسان مسئول در برابر حقيقت"، اسير مي کند و عاجز، و بالأخره، نيل به قله رفيع "شهادت"، اسماعيل وار، و بالاتر از "شهادت" - آنچه در قاموس بشر، هنوز نامي ندارد – ابراهيم وار! و پايان اين داستان؟ ذبح گوسفندي، و آنچه در اين عظيم ترين تراژدي انساني، خدا براي خود مي طلبيد؟ کشتن گوسفندي براي چند گرسنه اي!
موسم عيد است. روز شادى مسلمانان. روز قبولى در جشن بندگى خداوند. اى مسلمان حج گزار و اى كسى كه در شكوهمندترين آيين دينى از زخارف دنيا دور شدى و به او نزديكتر. ايام حج را نشانه اى از پاكيزگى ، رهايى، آزادگى، آگاهى و معنويت بدان. بدان كه زمين سراسر حجى است كه تو در آنى و بايد با سادگى، وقوف در جهان درون و بيرون و قربانى كردن همه آرزوهاى پوچ دنيوى، خود را براى سفر بزرگ آماده كنى. انسان مسافر چند روزه كاروان زندگى است. سلام بر ابراهيم، سلام بر محمد و سلام بر همه بندگان صالح خداوند.
نوشته شده در شنبه 6 آبان 1391برچسب:عید قربان,ساعت 8:33 توسط بمانی| |

مستندات فاش نیوز درباره حقوق جانبازان بسيجي

فاش نیوز - این روزها سووالات بسیاری از فاش نیوز درباره پرداخت حقوق وظیفه به جانبازان سرباز وظیفه که از سوی ارتش جمهوری اسلامی  ایران به جبهه های دفاع مقدس اعزام شده اند و عدم پرداخت آن به جانبازان بسیجی و پاسدار وظیفه سپاه مطرح شده است .

 

اخیرادر"مجلس شورای اسلامي در جلسه علنی مورخ 8/9/90 شاهد تصویب یک فوریت طرح الحاق یک تبصره به ماده (190)قانون مقررات استخدامی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی  (مصوب21/7/70 )  از سوی نمایندگان محترم بودیم . این طرح  به منظور رفع تفاوت وتبعیض  میان جانبازان بسیجی وپاسدار وظیفه اعزامی نیروی مقاومت بسیج و سپاه پاسداران  باجانبازان سرباز وظیفه همطراز ایشان در ارتش جمهوری اسلامی در دریافت حقوق وظیفه تقدیم گردیده است.

هر چند طرح مذکور به امضاء (40)نفر از نمایندگان رسیده وبصورت دو فوریتی پیشنهاد شده بود ولی در نهایت با نظر اکثریت  نمایندگان یک فوریت آن در جلسه علنی پیش گفته به تصویب رسید و جهت بررسی بیشترو سیر مراحل تصویب در اختیارکمیسیون اجتماعی قرار گرفت. متن کامل این طرح به شرح ذیل می باشد:


ادامه مطلب
نوشته شده در جمعه 22 ارديبهشت 1391برچسب:,ساعت 8:19 توسط بمانی| |

 

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی پیام آزادگان، انتشارات موسسه فرهنگی پیام‌آزادگان در نمایشگاه کتاب حضور پیدا کرده است و حضور این پایگاه اطلاع رسانی با استقبال مواجه شده است.

 


ادامه مطلب
نوشته شده در دو شنبه 18 ارديبهشت 1391برچسب:,ساعت 15:44 توسط بمانی| |

صفحه قبل 1 2 صفحه بعد

کپی برداری بدون ذکر منبع غیر مجاز می باشد
www.sharghi.net & www.kafkon.com & www.naztarin.com