درروز سه شنبه 24/11/91 اعضای ستاد برگزاری دومین همایش آزادگان موصل 2 جهت بررسی موقعیت وامکانات موجوددر هورالهویزه طی بازدیدی ازمناطق مورد نظری که قرار است درتاریخ 16/12/91 شرکت کننده درهمایش ضمن بازدید ازمناطق عملیاتی دفاع مقدس ازمنطقه هورالهویزه که نقطه آغازین عملیات خیبربود بیاد رشادتهای رزمندگان اسلام که درسال 1362 طی عملیات غرورآفرین خیبر توانستند مناطق جزیره مجنون را به تصرف خود درآورندباز دید و تجدید خاطره نمایند, گفتنی است اکثریت آزادگان اردوگاه موصل 2 در همین عملیات به اسارت نیروهای بعثی عراق درآمدند

نوشته شده در پنج شنبه 26 بهمن 1391برچسب:,ساعت 16:4 توسط بمانی| |

 

اخبار تکمیلی ازبرگزاری همایش آزادگان اردوگاه موصل 2 در گفت وگو با مسئول کمیته فرهنگی موصل2

س: ابتدا خودتان را معرفي كنيد؟

ج: بسم‌الله الرحمن الرحيم مسعود وصلتي هستم در عمليات پيروزمندانة خيبر به اسارت نيروهاي عراقي در آمدم و در سال 69 هم آزاد شدم.

س: مطلع شديم كه قصد داريد دومين همايش آزادگان موصل2 را برگزار كنيد، بفرماييد دومين همايش در كجا برگزار مي‌شود ؟

ج: اولين همايش سال 1389 برگزار شد، بچه‌هاي موصل 2 تصميم گرفتند كه كنار مرقد ثامن‌الحجج حضرت علي‌ابن موسي‌الرضا(ع) برگزار كنند كه مصادف با ميلاد مبارك حضرت امام رضا هم بود. بچه‌ها در اين همايش دور هم جمع شدند. به اذعان خود دوستان تقريباً‌ مي‌شود گفت جزء نادر همايش‌هايي بود كه اين‌قدر مورد استقبال بيشتر دوستان قرار گرفت و حضور پيدا كردند. تقريباً از 1700 نفر 1350 نفر از آزاده‌ها در مهرماه 89 حضور پيدا كردند كه همان‌جا قرار بر اين شد كه همايش بعدي در خوزستان برگزار شود به لحاظ اين‌كه اكثر آزاده‌هايي كه در موصل دو بود. قريب‌ باتفاقشون در عمليات خيبر اسير شده بودند لذا تصميم گرفته شد كه در اسفنده ما به مناسبت سالگرد عمليات خيبر در خوزستان برگزار شود. از مهرماه سال 91 هم نشست‌ها كليد خورد و رابطين استان‌ها به خوزستان آمدند و تصميمات اوليه گرفته شد مكان و زمان مشخص شد و ماحصل آن جلسه، قرار شد، همايش از 15 تا 17 اسفندماه 91 در اردوگاه شهيد مسعوديان انشاءالله پذيراي آزادگان موصل2 باشيم. براي برنامه‌هايي قرار است آن‌جا برگزار شود. مهم‌ترين هدف اين است كه بچه‌ها با هم ديداري داشته باشند. به هرحال مدت‌هاي زيادي در كنار هم زندگي كردند. در كنار هم بودند، در سخت‌ترين دوران زندگي شاهد رنج‌هايي بودند كه با هم تحمل كردند و الان هم دوست دارند هرچند وقتي يك‌بار در كنار هم جمع شوند. به ياد آن روزها اگرچه خاطرات تلخي هم هست ولي اين ديدارها، تمام آن تلخي‌ها را برطرف مي‌كند و تبديل به يك شيريني خيلي خوبي برا‌ي آزادگان مي‌شود. چون به هر حال نياز دارند از لحاظ روحي و رواني تجديد قوا بشوند تجديد عهد بشوند با آرمان‌هاي مقدس جمهوري اسلامي، با اهدافي كه از قبل داشتند و براي آن جنگيدند و براي آن زجر كشيدند و براي آن سختي‌ها را متحمل شدند. نياز هست كه در كنار هم باز يادآور آن روزا بشوند و تجديد خاطره شود. انشاءالله اميدواريم كه با آرمان‌هاي مقدس جمهوري اسلامي هم در حين ديدارها تجديد عهدي داشته باشيم. انشاءالله

س: كدام آزاده‌ها در اين همايش شركت مي‌كنند؟

ج: فرق نمي‌كند هم كساني كه در عمليات خيبر اسير شدند و هم برادراني كه بعدها به اين اردوگاه منتقل شدند. كساني كه در اردوگاه موصل دو بودند. امكان دارد بعضي بچه‌ها حدود 4 ماه بيشتر تو اردوگاه نبودند. به هر حال همه دعوتند همه كساني كه روزي در اردوگاه موصل دو بودند، دعوتند كه انشاءالله ما بتوانيم پذيرايي خوبي از آنها بكنيم.

س: چه برنامه‌هايي را در اين سه روز در نظر داريد اجرا كنيد؟

ج: برنامه‌ها انشاءالله از روز پانزدهم اسفند ساعت 9 صبح با حضور مسئولين استاني و كشوري و كلية آزادگاني كه حضور دارند افتتاح خواهد شد با حضور آقاي آهنگران كه قرار است نواهايي از دوران دفاع مقدس را اجرا كنند و خير مقدم گويي توسط يكي از برادران روحاني و همچنين سخنراني حاج‌آقاي ابوترابي نائب‌رئيس مجلس شوراي اسلامي و مديرعامل مؤسسه پيام آزادگان جناب آقاي دكتر قاسمي كه تا ظهر اين برنامه‌ها اجرا مي‌شود و شب پانزدهم رزمايشي هست كه از طريق برادران سپاه و بسيج در اون منطقه برگزار مي‌شه و روز صبح روز شانزدهم از مناطق عملياتي، علي‌الخصوص منطقة عملياتي خيبر بازديد مي‌شود كه اكثريت آزادگاني كه در اين همايش شركت مي‌كنند در آنجا به اسارت در آمدند. از يادمان شهيد چمران و شهداي هويزه انشاءالله بازديد مي‌كنيم و روز هفدهم بازديد از كارهاي هنري كه به ياد روزهايي كه با امكانات كم آزاده‌ها مي‌توانستند برنامه‌هاي بانشاطي در اسارت به مناسبت‌هاي مختلف برگزار كنند، تجديد خاطره‌اي از آنها خواهد شد. زمان شود. روز هفدهم تا ظهر برنامة اختتاميه تمام مي‌شود و عزيزان مدعوو در اختيار خودشان هستند تا به استان‌هايشان خودشان برگردند.

س: نحوة ثبت‌نام آزادگان موصل2 براي شركت در اين همايش چگونه خواهد بود؟

ج: روابط عمومي مشخص شده است برادراني هستند كه به عنوان رابطين استان‌ها مشخص شده‌اند. اين‌ عزيزان قرار است كه با برادران‌ آزاده‌اي كه در اردگاه موصل دو بود ارتباط برقرار كرده و از آنها ثبت‌نام نمايند و اطلاع رساني نيز بشود.

س: اطلاع رساني به آزادگان ومحل برگزاري همايش‌ چگونه است؟

ج: از طريق وبلاگ‌ها و انشاءالله قرار است به صورت پيامكي هم براي برادراني كه شماره‌هايشان را داريم پيامك ارسال شود و بشه و اطلاع‌رساني دقيق بشود زمان همايش مشخص است. 15 اسفندماه تا17 و اردگاهي هم اردوگاه شهيد مسعوديان حدفاصل كيلومتر 2 جادة ماهشهر اهوازه حدفاصل بين فلكة شهيد بندر و سه راهي تپه يا ترمينال زاگرس

س: چه انتظاري از آزادگان موصل دو داريد؟

ج: ما جداً انتظار داريم همان‌طور كه آزادگان موصل2 در مشهد به بركت حضرت امام رضا(ع) استقبال كردند اميدواريم كه در اين همايش هم شركت بكنند و از قبل هم حتماً ثبت‌نام كنند حتماً‌ به مسئولين استاني، رابطين استاني‌شان گزارش دهند كه خللي در حضورشان پيدا نشود و امكاناتي كه ما داريم تا حد لازم در اختيارشان قرار بدهيم.

س: براي ارتباط با شما با چه شماره‌ تلفني و از چه طريقي آزادگان موصل2 اقدام كنند؟

ج: دفتر همايش واقع در اهواز منطقه كيان‌آباد نبش خيابان 14 غربی مي‌باشد كه به صورت پيامكي هم مي‌توانند خبر آمدنشان را يا ثبت‌نامشان را به سمع و نظر بچه‌هاي دفتر ستاد برسانند تا بتوانيم جمع‌بندي بكنيم و انشاءالله در آيندة نزديك هم موعد ثبت‌نام هم گذاشته مي‌شه كه ما بتونيم با آمادگي كامل در خدمت بچه‌ها باشيم . همچنین شماره تماس ستاد همایش 06113387639 و فکس 06113911784 می باشد

س: نقش مؤسسه پيام آزادگان در اين همايش چيست؟

ج: من از همكاري تنگاتنگ مؤسسه فرهنگي پيام آزادگان كه قرار است كه بخش عمده‌اي از كارهاي فرهنگي را عهده‌دار شوند تقدير و تشكر مي‌كنم قرار است در برنامه‌هاي هنري و مستندسازي، بستة‌ فرهنگي، كتاب و آنچه باصطلاح چيزايي كه در شأن آزادگان هست تهيه بكنيم.

س: در آخر صحبتي اگر داريد بفرماييد؟

ج: از همة عزيزاني كه در اين همايش قراره كه همكاري بكنند علي‌الخصوص مؤسسه فرهنگي پيام آزادگان كه نقش محوري دارد و كلية عزيزاني كه بدون هيچ چشم‌داشتي هماهنگ هستند و از روز اول حدود سه الي چهار روز درگير كار مي‌شوند و پيگيري مي‌كنند تقدير و تشكر مي‌كنم. اميدمان هست كه بچه‌ها با استقبالشان پاسخ‌گوي زحمات همة‌ بچه‌ها باشند.

 

نوشته شده در چهار شنبه 25 بهمن 1391برچسب:,ساعت 11:57 توسط بمانی| |

قابل توجه کلیه رابطین استان ها و هسته مرکزی همایش آزادگان

اردوگاه موصل 2

جلسه جمع بندی نهایی دومین همایش آزادگان موصل2 در تاریخ

دوشنبه 91/11/30 در تهران برگزار میگردد.

از رابطین محترم استان ها تقاضا می شود لیست تکمیل شده

متقاضیان حضور در همایش اهواز را در این جلسه حتما به همراه 

داشته باشند.

مکان: تهران- میدان هفت تیر - خیابان قائم مقام - میدان شعاع -

خیابان شهید خدری - پلاک 52 - طبقه سوم(سید فضل الدین ابطحی)

تلفن دفتر: 88813322-021

تلفن هماهنگی:

09161134765---درویشی

09166511355---سیاری

نوشته شده در چهار شنبه 18 بهمن 1391برچسب:,ساعت 14:6 توسط بمانی| |

    در روزهای 12 و 13 بهمن ماه جاری ستاد برگزاری همایش آزادگان موصل 2 در اهوازمیزبان اعضای ستاد مرکزی همایش مذکور بود نشست هم اندیشی در محل دفتر ستاد همایش در اهواز با حضور جمعی ازاعضای استان ها برگزار گردید در این جلسه ضمن پی­گیری چگونگی پیشبرد امور مربوطه برنامه زمانبندی همایش تعیین گردید، مقرر گردید مراسم آغازین همایش راس ساعت 9 صبـح مورخـه 15/12/91 که شامـل برنامه­های متنوعی است با حضور مسئولین کشوری و استانی درمحل اردوگاه شهیدمسعودیان حدفاصل فلکه شهید بندر(چهارشیر) و ترمینال زاگرس (سه راهی تپه) با امکانات عالی برگزار گردد .

        گفتنی است در روز دوم همایش یعنی 16/12/91 برنامه بازدید شرکت کنندگان از مناطق عملیاتی دفاع مقدس تدارک دیده شده و درروز 17/12/91 یعنـی آخریـن روز همایـش مراسـم پایانی با اجرای برنامه­های هنری و خاطره گویی توسط آزادگان شرکت کننده برگزار می­گردد.
        قابل ذکر است در حاشیه سومین نشست هم اندیش ستاد ضمن بازدید از محل برگزاری همایش (­اردوگاه شهید مسعودیان) امکانات و قابلیت های موجود آن توسط اعضای ستاد مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت.
 
نوشته شده در شنبه 14 بهمن 1391برچسب:موصل2,ساعت 20:12 توسط بمانی| |

 


ادامه مطلب
نوشته شده در شنبه 14 بهمن 1391برچسب:موصل2,ساعت 18:3 توسط بمانی| |

همزمان با آغازین دهه مبارک فجر در تاریخ 12/11/91 در حاشیه نشست هم اندیشی اعضای ستاد برگزاری دومین همایش آزادگان موصل 2 با جناب آقای دکتر حجازی استاندار خوزستان دیدار و گفتگو کردند در این دیدار حجت الاسلام والمسلمین جابریان ضمن تشریح برنامه­های همایش خواستار مساعدت و همکاری در برگزاری آن شدند سپس دکتر حجازی ضمن استقبال از برگزاری همایش در خوزستان در این جهت آمادگی خود را مبنی بر همکاری در هرچه بهتر برگزار کردن آن اعلام و دستورلازم را در این خصوص صادر نمودند .

 

      ضمناً ایشان درخصوص تاسیس شعبه موسسه فرهنگی پیام آزادگان در خوزستان دستور مساعدت و پی­گیری را صادر نمودند .

نوشته شده در شنبه 14 بهمن 1391برچسب:موصل2,ساعت 12:28 توسط بمانی| |

برگزاری جلسه هم اندیشی درآسانسور

یاتوجه به سوارشدن تعدادشش نفردرآسانسوروخراب شدن آن جلسه هم اندیشی بمدت دیم ساعت تاآمدن مأموران زحمت کش آتشنشانی که البته پس از5دقیقه تماس ما به محل رسیدن برگزارگردیدک

اینحاکلیک کنید تافیلم آسانسوررامشاهده کنید

نوشته شده در جمعه 13 بهمن 1391برچسب:,ساعت 13:36 توسط بمانی| |

 


ادامه مطلب
نوشته شده در جمعه 13 بهمن 1391برچسب:,ساعت 11:38 توسط بمانی| |

دکتر جعفری عضو فراكسيون قرآن و نماز مجلس:

 

عمومی كردن مفاهيم قرآن ، جامعه را اعتلا می‌دهد و تا زمانی كه نتوانيم مفاهيم قرآن را عمومی كنيم نتيجه نخواهيم گرفت.

نوشته شده در یک شنبه 8 بهمن 1391برچسب:,ساعت 12:59 توسط بمانی| |

 

 

 

 

 

 

 

براي برگزاري ايام مبارك دهة فجر مسابقات حفظ قرآن و حديث، قرائت قرآن، معلومات عمومي، خط، نقاشي و كشتي خيلي را به خود جذب مي‌كرد.

ابتدا هر اتاق در رشته‌هاي مورد نظر مسابقاتي برگزار مي‌كردند. بعد از آن از بين برندگان مسابقات فينال برگزار مي‌شد و اهداء جوايز را داشتيم. با توجه به عدم امكانات، برنامه‌هايي از قبيل مسابقات، سخنراني، تئاتر، نمايش و سرود تدارك ديده مي‌شد. اجراي بعضي از اين برنامه‌ها وسايلي لازم داشت كه بچه‌ها با تدبيري كه مي‌انديشيدند از كمترين امكانات داخل اردوگاه به نحو احسن استفاده مي‌كردند و اقدامات لازم صورت مي‌گرفت. به عنوان مثال براي دكور نمايش، برادران مجبور بودند با وسايلي چون (ملحفه، پتو و نخ) فضاسازي كنند و آن‌ها را طوري پنهان كنند كه كاملاً‌ دور از چشم عراقي‌ها باشند. مشكل اصلي لحظة اجراي مراسم بود كه بچه‌ها بايد دكور را روي يك پتو آماده مي‌كردند تا در صورت لو رفتن برنامه و حضور سربازان عراقي پنهان كردن آن راحت‌تر باشد. موعد مقرر فرا رسيد. گروهي از بچه‌ها مشغول اجراي تئاتري بودند كه روزهاي زيادي سر آن وقت گذاشته بودند و تمرين مي‌كردند.چند لحظه‌اي بيشتر از اجراي برنامه نمي‌گذشت كه ناگهان سر و صدايي تمام محوطه آسايشگاه را فرا گرفت. فرياد سربازان عراقي بود كه فضاي آسايشگاه را به هم ريخت. جمع بچه‌ها متفرق ‌شد. هر كس به كاري مشغول مي‌شد كه جو اردوگاه را عادي نشان دهد. بعد از رفتن سرباز عراقي دوباره ادامة برنامه‌ها را اجرا مي‌كرديم. به طوري كه يك ميان‌پردة پانزده دقيقه‌اي گاهي تا يك ساعت طول مي‌كشيد كه اجراي آن به پايان برسد.بچه‌هاي اردوگاه روزهاي دهة فجر را نامگذاري مي‌كردند. اما، نه به سنت ايران بلكه به مقتضاي شرايط و مكاني كه در آن قرار داشتيم. به عنوان مثال يك‌ روز به عنوان اسير و رسالتش، روز ديگر به نام خادمين اسرا و ... .

هر روز به مناسبت رشادت‌هايي كه اسرا از خود نشان مي‌دادند نام‌گذاري مي‌شد و برنامه‌هايي هم در راستاي آن برگزار مي‌شد.

 

نوشته شده در یک شنبه 8 بهمن 1391برچسب:موصل2,ساعت 12:50 توسط بمانی| |
طرح ترافیک برای همه جانبازان رایگان است

یوسف مجتهد - لایحه جامع خدمات رسانی به ایثارگران در تاریخ 91/10/2 در مجمع تشخیص مصلحت نظام به تصویب رسیده و در ماده 44 این قانون آمده است: وزارت کشور ضمن هماهنگی های لازم نسبت به ارائه خدمات ترددی از جمله آرم و کارت تردد و مجوز ورود به محدوده طرح ترافیک و مناطق مربوط را برای جانبازان 25 درصد و بالاتر بر اساس معرفی نامه بنیاد به صورت رایگان فراهم نماید. لذا اعلام می گردد:

1- اگر واگذاری طرح ترافیک در گذشته حسب توافقاتی بوده است اکنون برای شهرداری و وزارت کشور تکلیف قانونی شده است و این دستگاه ها مکلفند حسب قانون رفتار نمایند.

2- تا کنون جانبازان 70 درصد و بالاتر به صورت رایگان و جانبازان 35 درصد تا 65 درصد با پرداخت مبلغی و بسیار محدود از آرم طرح ترافیک استفاده می کرده اند ولی برابر قانون، همه جانبازان 25 درصد و بالاتر بدون محدودیت و به صورت رایگان می توانند از طرح ترافیک استفاده کنند. 

3- دستگاه های ذیربط مکلفند برای سال 92 تمهیدات لازم را برای واگذاری طرح به همه جانبازان 25 درصد و بالاتر فراهم نمایند. 

4- عدم انجام این وظیفه قانونی قابل پیگیری در مراجع قانونی و قضایی بوده و با متخلفین برخورد خواهد شد. منبع : فاش نیوز


 

نوشته شده در سه شنبه 3 بهمن 1391برچسب:,ساعت 11:42 توسط بمانی| |

کپی برداری بدون ذکر منبع غیر مجاز می باشد
www.sharghi.net & www.kafkon.com & www.naztarin.com